Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 25 februarie 2012

TORT CU MAR SI VANILIE

Dragele mele  , dupa cum bine stiti maine este ,,lasata secului .. iar traditia spune ca finii trebuie sa mearga la nasi cu multe bunatati , prin acest mod manifestandu-ne respectul fata de parintii spirituali.Trebuie sa va spun ca inafara de faptul ca este foarte bun  , dintr-un blat ies doua torturi , pentru ca blatul se taie pe jumatate si din fiecare parte va reiesi un tort.

In materie de dulce m-am gandit la un tort cu mar calit  , vanilie si frisca.....iata cum l-am facut

Blat : 7 oua
          7 linguri faina
          7 linguri zahar
          1 praf de copt
Umplutura 1 =      2 plicuri budinca vanilie
                              lapte + zahar ptr budinci
                             100 gr margarina sau unt
Umplutura 2 =      2 kg mere rase si calite cu zahar

Frisca pentru ornat

Albusurile le-am batut spuma cu un praf de sare  , iar galbenusurile le-am mixat cu zaharul , pe care l-am adaugat treptat pana am obtinut o spuma consistenta





 Apoi am pus albusurile peste galbenusuri treptat si le-am omogenizat cu ajutorul unei spatule cu miscari circulare de sus in jos.





Cand le-am omogenizat am adaugat si faina...



Compozitia rezultata se pune intr-o cratita tapetata cu hartie de copt si ca sa nu se lipeasca absolut deloc am uns hartia de copt cu ulei si am tapetat-o cu faina




Am copt  blatul in cuptorul deja incins , nu stiu sa va spun cu exactitate cat l-am tinut la cuptor , dar la inceput pana s-a umflat blatul am lasat la foc iute apoi am lasat la foc mic. Uitati-l cum arata  cand l-am scos...


Asa cum v-am zis l-am taiat  in doua cand s-a racit.Dupa ce s-au racit blaturile le-am insiropat cu un sirop  caldut facut din lapte , zahar si esenta de rom.
Am avut apoi nevoie de 2 plicuri de budinca de vanilie , pe care le-am preparat pe rand exact cum scria pe plic doar  ca am adaugat in plus spre sfarsit 50 gr margarina.
Budinca de vanilie am turnat-o fierbinte pe mijlocul blatului pentru a se forma o mantie.Am lasat sa se raceasca ....



Dupa ce s-a racit si budinca de vanilie am venit cu un strat de mere calite cu zahar. Pentru doua torturi ai nevoie de 2 kg de mere pe care le cureti de coaja , le dai prin razatoarea mare si le calesti cu zahar dupa gust pana se absoarbe tot sucul lasat de la ele.Eu am avut mere rase in congelator , dar la fel am procedat cu calitul....




L-am imbracat in frisca ,si apoi se orneaza....fiecare cum doreste
Va spun sincer ca este un deliciu , mai ales pentru iubitorii de mere. Uitati-l si pe al meu cum arata








Un comentariu: