Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 4 februarie 2012

PUFOASA CU VANILIE SI COCOS

     
INGREDIENTE PENTRU FOI :

250 gr faina
100 gr margarina ,
150 gr zahar
2 linguri smantana sau iaurt
2 linguri cacao
1 plic praf de copt
optional :1 ou

INGREDIENTE CREMA DE COCOS :

6 albusuri
100-150 gr nuca de cocos
200 gr zahar

INGREDIENTE CREMA DE VANILIE :

6  galbenusuri
200 ml lapte caldut
200 gr zahar
3 linguri cu varf faina
100 gr unt sau margarina
zahar vanilat- cantitate dupa preferinta. poate fi inlocuit si cu o esenta de vanilie

MOD DE PREPARARE :

Pentru inceput trebuie sa pregatim foile.vom amesteca bine toate ingredientele pana ce vom obtine un blat neted , pe care il vom lasa la frigider timp de o ora.in frigider , acesta se va intari cat de cat si il vom putea intinde mai bine.

Intre timp  , putem sa preparam crema de cocos astfel :se bat albusurile spuma tare , apoi se adauga si zaharul treptat si in final adaugam si nuca de cocos , pe care o omogenizam foarte usor cu o lingura.

Dupa ce a trecut o ora , scoatem aluatul din frigider si il impartim in doua parti (: secret! in mod normal , cele doua parti ar trebui sa fie egale , dar eu facand prajitura am intampinat o problema...prima foaie am intins-o foarte bine si foarte usor , insa la cea de a doua foaie , care trebuia pusa peste crema de cocos , nu am mai putut sa o intind deoarece crema de cocos era moale si imi era imposibil. ca sa se poata intinde bine cea de-a doua foaie , intindeti-o pe prima dintr-o cantitate mai mica de aluat astfel incat sa ramana mai multa compozitie pentru cea de-a doua .)
Acestea fiind spuse , intindem prima foaie intr-o tava un pic mai mica decat cea de la aragaz , adaugam peste ea crema de cocos si apoi venim cu cea de-a doua parte din aluat si incercam sa o intindem cat mai bine posibil. Dam la cuptorul preincalzit pentru aproximativ 40 minute.
 Dupa ce s-a racit blatul complet , intindem deasupra crema de vanilie , pe care o preparam astfel :galbenusurile se amesteca  cu zaharul , faina amestecata cu vanilia , si punem pe foc , turnand in fir subtire si lapticul. Vom lasa pe foc pe foc pana ce se va ingrosa ca o ciulama mestecand cu un tel ca sa nu faca cocoloase.La  final , cand crema este aproape racita adaugam si untul si omogenizam bine.Crema se toarna peste blat , si daca se doreste se rade ciocolata sau se presara fulgi de cocos deasupra pentru decor.

Prajitura se portioneaza dupa ce a stat la rece timp de 2 ore.
POFTA MARE !

5 comentarii:

  1. Draga Alina am vazut acum comentariul lasat la mine.Ma bucur ca tu consideri ca ai ce invata de la mine,si ca-ti place blogul meu.Oricand ai nevoie de un sfat,daca sunt in masura sa ti-l pot oferi am sa o fac cu cea mare placere.Te rog insa doar un lucru,nu-mi mai vorbi cu DUMNEAVOASTRA.Eu deja consider ca suntem prietene.Cu drag iti voi vizita "bucatarioara".Si asa de bun venit in blogosfera te invit sa ridici un premiu de la mine.Pupicei multi!

    RăspundețiȘtergere
  2. P.S. Am sters pentru ca am scris ceva gresit.
    Ce arome imbietoare.Imi place si vanilia si cocosul.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. Iti spun cum sa-l ridici.Si te rog sa ma crezi nu rad absolut deloc.Si eu mai am multe de invatat.
    Intri la mine pe blog la premiul respectiv.Dai la mouse clik stanga,iti apare o casuta in care ai o optiune "Save image" adica
    Salvati ca... Dai clik dreapta pe "Save image(salvati imaginea ca..)si apoi dai clik dreapta pe o casuta in care scrie"Desktop",apoi clik dreapta pe casuta de jos "Save".Si asa ai salvat imaginea.
    Te duci pe blogul tau in tabloul de bord la "Postare noua",apoi in casuta in care scrii postarile la "Inserati imagine" si copii premiul.Apoi scrii ce crezi tu de cuviinta si dai "Publicati postare".
    Sper ca ti-am fost de ajutor.Daca nu ai inteles,lasa-mi aici sau la mine(unde vrei tu) un comentariu,si vin si iti mai explic.
    Te pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  4. AM RIDICAT UN SUPERB BUCGHET CU TRANDAFIRI....MULTUMESC SCUMPA MEA PRIETENA

    RăspundețiȘtergere