Faceți căutări pe acest blog

duminică, 11 martie 2012

SCOVERGI

Unii le numesc turte , altii gogosi....si de ce nu , chiar lipii......insa noi giurgiuvenii le numim scovergi.......sunt nemaipomenit de bune si daca iti reuseste aluatul sunt foarte pufoase si gustoase. Se pot manca alaturi de o bucata de branza , cu dulceata sau cu usturoi......insa prin partile de unde provin eu langa scovergi se pune un castronel cu zeama de varza in care spargi o ceapa....si mananci , si iar mananci......sper ca v-am facut pofta si curiosi/curioase sa le incercati.

Intr-un lieghenus pe care eu il folosesc atunci cand framant , am pus un kg de faina , i-am facut o gaura in mijloc si am pus un praf de sare si un cub de drojdie pe care il prealabil l-am frecat cu o lingura de zahar.



Am inceput sa le framant  dar am lasat o coca moale 

( asta cred eu ca este secretul pentru ca scovergile sa iasa pufoase si sa se umfle ).Am pus apoi lighenusul la loc ferit de curenti si am lasat sa creasca pana cand si-a dublat volumul.Apoi am inceput sa intind cu sucitorul scovergile......


si le-am pus in uleiul incins deja , lasandu-le sa se rumeneasca pe ambele parti...




 

Si fiindca mi-a ramas niste aluat m-am gandit sa fac si niste forme interesante pentru baietelul meu....am decupat floricele , inimioare si fluturasi si nici nu va puteti imagina cat de incantat a fost puiul meu.




2 comentarii:

  1. Noi le spunem gogosi.A facut si sotul meu astazi.Duminica este ziua lui la bucatarie,eu lenevesc.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. ingenioasa treaba cu statul sotului duminica in bucatarie....si stii ca se spune ca barbatii sunt cei mai adevarti bucatari :))

    RăspundețiȘtergere